Strategi 1: Målrettet nisjemarkedsføring
Dersom du ikke kjører målrettet markedsføring mot implantat pasienter går du glipp av et viktig segment.
I løpet av de siste 20 årene har antallet 100-åringer doblet seg i Norge. Med denne utviklingen kan vi vente oss i år 2040 at det vil være 2000 hundreåringer i landet1.
Eldre lever lengre enn noensinne og alle tannundersøkelser viser at tannstatus henger negativt sammen med alder². Derfor lønner det seg for din tannklinikk å kjøre markedsføringskampanjer mot implantatpasienter.
Strategi 2: Markedsføringsprosess
Når du bruker annonser som oppfordrer pasienten til å ringe klinikken din direkte – utelukker du 95% av dine potensielle pasienter, som kan være interessert i tannimplantater, men er ikke klar til å kjøpe i dag.
Derfor er det viktig å lage et markedsføringssystem som tiltrekker 100% av de potensielle pasientene som er interessert i dine tjenester.
For å gjøre dette trenger du at konsumenter besøker dine implantat dedikerte nettsider (ikke send trafikk til en generisk nettside, det funker ikke) og følge opp disse med relevant informasjon som utdanner dem og belærer dem om behandlingen.
Ved å gjøre dette, sørger du for at pasientene dine er forhåndskvalifiserte og tar dem gjennom en prosess som tvinger dem til å gjøre en emosjonell investering.
Samtidig har du muligheten til å svare på de fleste av spørsmålene før de engang besøker tannlegeklinikken din.
Strategi 3: Posisjoner deg selv som en ekspert og en autoritet
Høres enkelt ut, ikke sant? Posisjonering er prosessen med å tiltrekke folk til deg, som ser på deg som den ultimate eksperten, som ikke stiller seg spørrende til dine anbefalinger, fordi de søkte deg ut – og bare deg.
Sjansen for at en pasient velger din tannklinikk øker betraktelig dersom de finner deg og ikke motsatt.
Autoriteter blir lyttet til; mennesker følger deres anbefalinger. Når vi hjelper deg posisjonere deg selv som en autoritet, får du flere pasienter som sier ja til behandling.
Du ønsker å skape et markedsføringssystem som gir pasienter som responderer og søker deg ut – velger deg som sin tannlege.
Dersom du er interessert i å lære mer om vår implantat Markedsføringssystem, som hjelper deg få flere implantatpasienter på en forutsigbar og pålitelig måte, kan du ta kontakt med oss.
Strategi 4: Følelser er nøkkelen
De fleste tannleger har blitt lært at det å ‘være dyktig’ og ‘være profesjonell’ vil bringe dem verdifulle pasienter som banker på dørene deres. De fleste har oppdaget at dette ikke er tilfellet. Det å appellere til menneskers følelser og snakke om å løse deres problemer er det som fungerer. IKKE fortell dem om dine oppnåelser og prestasjoner,
Du kan dele om hva du har oppnådd når de kommer til ditt tannlegekontor. Realiteten er at mennesker med problemer er på utikk for noen som forstår dem, kan hjelpe dem og vil løse deres problem.
Strategi 5: Overkom “Prisinnvendinger”
Forskning viser at “pris” er den innvendingen som tannleger møter oftest. Her er en viktig lekse:
Pasienter prater kun om pris når de ikke har noe annet å foreta beslutningen sin på.
Dersom du markedsfører klinikken din, da bør pris (eller investeringen til dine pasienter – en bedre måte å beskrive det på) være det siste som er diskutert. Og når du har nådd det punktet i samtalen burde det ikke omhandle “pris”; det burde være om “hvordan kan vi hjelpe deg med å få økonomien på plass for å gjennomføre dette?”
De færreste kjøper noe på logikk alene, de baserer 100% av avgjørelsen på følelser og rasjonaliserer logisk i etterkant.
Mennesker er emosjonelle skapninger; vi kan ikke separere våre følelser fra våre tanker. Det er alltid en følelse assosiert med alle avgjørelser som vi tar. Så om du bruker følelser til å få mennesker interessert og du utdanner dem, vil pris være det siste som de tar opp.
Strategi 6: Kontroller hvordan informasjon blir gitt til dine pasienter
Grunnen til at vi lager et markedsføringssystem er at fordi vi ønsker å kontrollere hvordan informasjonen blir delt med potensielle pasienter.
Dersom du ikke har noe kontroll over deres opplevelse er sjansen stor for at de vil bare tenke pris og behandle tjenestene dine som en forbruksvare. Dette er noe du IKKE ønsker!
Dersom du er interessert i å lære mer om vårt implantat markedsføringssystem som hjelper deg å få flere implantat pasienter på en forutsigbar og pålitelig måte, kan du ta kontakt med oss.



